poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Moja okolica w black & white


Mieszkam w małym miasteczku na dolnym śląsku, gdzie wszyscy wszystko o sobie wiedzą, a konkretniej widzą wszystko poza tym co pod własnym nosem. Mimo to chyba chciałabym tu zostać do końca, przeprowadzki wchodzą w grę tylko w tej okolicy. Wszędzie blisko, poczta, banki, dyskont za chwilę otworzą drugi, czegoż chcieć więcej?

Nie jest tak kolorowo jak się może wydawać, chociaż władze robią co mogą, aby poprawić estetykę miasta, jest duży minus, kopalnia, nie znam osoby, która by choć raz nie narzekała na centymetrowy kurz na parapecie, który się pojawia po dwóch dniach od wytarcia. Kurz i wybuchy, czasem aż dom się zatrzęsie podczas wysadzania kruszywa, do tego ów kopalnia pożarła już kawał lasu, zaś zimową porą mamy tu małe huragany, prawdopodobnie wywołane ogromną dziurą w ziemi.




Na ulicach jest lepiej, każdego roku remontują kolejną kamienicę, od czasu do czasu odświeżą ławki, a plac, nasze ''centrum'' dekorowany jest w zależności od pory roku czy okoliczności. Można powiedzieć, że panuje porządek, śmieci nie fruwają, trawa na skwerkach jest regularnie przycinana.



Pomimo tego hałasu z kopalni i wszystkowiedzących mieszkańców lubię to miasto, tu dorastałam, tu znalazłam pierwszą pracę i swoją drugą połowę, tu chyba już zostanę....

9 komentarzy:

  1. Hej!
    Zostałaś przeze mnie nominowana do LBA. Szczegóły znajdziesz na moim blogu.
    Powodzenia i pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne są te zdjęcia! Mają niepowtarzalny klimat:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czarnobiała fotografia świetnie się sprawdza w tematyce industrialnej. Próbowałaś sephii ? Daje mocniejszą głębie i kontrasty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mnie teraz zainspirowałaś i już mam w głowie plan na posta właśnie w sepii :)

      Usuń
  4. Chciałabym móc powiedzieć, że moja okolica jest zadbana, ładna i ogólnie chciałabym w niej zostać. Mam odwotnie doświadczenia, nie ma u mnie pracy, jest brzydko, patologicznie i marzę o tym, by się stąd wynieść

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w mieścinie sporo osób narzeka, na brak pracy, na otoczenie na wszystko, bo widzą to co chcą widzieć a nie widzą tego co piękne

      Usuń
  5. Uwielbiam biało-czarne zdjęcia :) Ja byłam na Śląsku tylko raz. Było szaro, ponuro i mglisto, ale to mi nie przeszkadzało się zachwycać przepięknymi kamienicami :)
    Masz rację. Wiele osób w naszym kraju nie widzi tego co piękne. To smutne. Chociaż ten kraj jest ciężki do funkcjonowania, to nie przysłania mi to doceniać jego walorów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe ujęcia. Może warto wywołać te zdjęcia w formie obrazu? Polecam http://www.portaart.pl/. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wisi w mej głowie ten pomysł z obrazami :)

      Usuń