niedziela, 6 września 2015

Okolica w kolorach


O mojej mieścinie pisałam już wersji czarno - białej, pora teraz na wersję kolorową. Poza kurzącą kopalnią mamy miejsca, gdzie można usiąść w spokoju i odpocząć. Pamiętam kiedyś wpadła do mnie kumpela, zabrałam ją jesienną porą do parku. Była zachwycona ciszą i ogromnym terenem z dala od ulicy.

Uwielbiam ten park, a zwłaszcza miejsce, gdzie widać góry. Najładniej jest o zachodzie, uroki prawie jak nad morzem z tą różnicą, że zamiast wody widać wzniesienia.



Kolejne drzewo zaczyna porastać bluszczem. 


W mieście jest coś w rodzaju rynku, u nas nazywamy to miejsce placem. Kilka lat temu tzw. centrum miasta wołało o pomstę do nieba, stara nieczynna fontanna rozlatywała się, to co służyło jako ścieżka po deszczu zmieniało się w bagno. Na szczęście to się zmieniło, położono kostkę, zadbano o roślinność a fontannę odbudowano. Nie ukrywam, że stara wersja za czasów swojej świetności bardziej mi się podobała, niestety nie mam zdjęć z tamtego okresu. Kamienna fontanna stała się symbolem miasta, trzy skalne bloki w środku pochodzą z pobliskich kamieniołomów: Przedborowa, Kośmin i Strzegom, tutejsze przedsiębiorstwa kamieniarskie z tych miejscowości najczęściej czerpią surowiec do produkcji. 





Spacerując chodnikiem bardzo często można natknąć się na jarzębinę.



Dziwię się czasem jak słyszę od innych, że w mieście nie ma co robić, nie ma gdzie pójść, a park z widokiem na góry? A ogródki działkowe nie są fajnym miejscem na spacer? A odremontowany plac? A orlik z siłownią pod gołym niebem i innymi atrakcjami sportowymi?

9 komentarzy:

  1. Ojj, w mieście zawsze jest co robić. Trzeba tylko się wysilić i czegoś poszukać:)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne kolory :) śliczne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcie, najbardziej podoba mi się zachód słońca przebijający przez drzewo - bardzo wakacyjne i romantyczne zdjęcie :) Inspirację można znaleźć wszędzie kwestia naszej kreatywności prawda ?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Łatwiej o zajęcie w mieście, niż na wsi - można pójść potańczyć lub zjeść coś dobrego, zawsze gdzieś będzie jakis koncert, niedaleko kino, jakiś park, w którym można posiedzieć... A zdjęcie z zachodem słońca jest fantastyczne. Właśnie takie wakacyjne :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Krajobrazy czy raczej widoki wiejskie są przepiękne ale tylko na obrazku. Rzeczywistość jest zupełnie inna. Na wsi jest dużo pracy, dzieci nie mają co robić. Nikomu nie zazdroszczę codziennego życia na polskiej wsi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam jak będąc dzieckiem babcia zabierała mnie podczas wakacji na typową wieś do swoich stron pod Rzeszowem, nigdy się tam nie nudziłam. Skakanie na sianie w stodole, skakanie po oponach od traktora, podchody w kukurydzy, zabawy w chowanego, oczywiście też mieliśmy swoje obowiązki, ale jak pamięcią sięgam ciężko nas było późnym wieczorem do domu ściągnąć. Tak się kiedyś bawiły dzieci.

      Usuń
  6. 2 i 3 zdjęcie mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jarzębina już bardzo dorodna:) późne lato....

    OdpowiedzUsuń
  8. piękne kolory :) śliczne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń