niedziela, 13 września 2015

Świecznik ze słoika


Dawno nie było nic z kategorii diy, ale nadchodzi pora jesienna, wieczory się wydłużają, a ja będę miała więcej czasu na robótki ręczne i czytanie książek, więc obiecuję się poprawić. Dzisiaj pokażę jak wykonać świecznik ze słoika. Pewnie nie raz z takimi się spotkaliście.

Do wykonania świecznika potrzebne będą:
  1. Słoik.
  2. Farba do szkła.
  3. Kawałek dratwy.
  4. Szablon z wzorem, który chcemy umieścić na słoiku.
  5. Pędzelki. 
  6. Nożyczki.
  7. Świeczka. 

Przygotuj sobie szablon z gotowym wzorem, może być narysowany odręcznie, może być zrobiony w programie graficznym, następnie wytnij go, przyklej go w odpowiednim dla ciebie miejscu na słoiku.


Farbą do szkła wypełnij wzór. Najlepiej robić to na płasko aby uniknąć ściekania farby. Ja po nałożeniu pierwszej warstwy zdjęłam szablon i nakładałam kolejne bez wzoru, poprawiając niedociągnięcia pod kartką.


Po namalowaniu wzoru odłóż słoik na 10 min, pamiętaj aby trzymać go w pozycji leżącej, farby do szkła są dość rzadkie i w pozycji pionowej mogą ściekać zanim przeschną. Słoik podparłam pędzelkiem aby uniknąć ewentualnego ''turlania się''.


Ilość czasu do całkowitego wyschnięcia farby wynosi 48h, możesz odłożyć słoik na 2 dni i czekać, ale możesz też przyspieszyć ten proces w piekarniku. Włóż prawie gotowy świecznik do piekarnika, następnie nastaw temperaturę na 80 stopni i wygrzewaj go przez 10 min. Słoik powinien ''dochodzić'' do siebie wraz z nagrzewaniem się piekarnika, w innym wypadku wzór może popękać.
Producent farby podaje, że po krystalizacji w piekarniku można używać przedmioty po wystudzeniu, ja odłożyłam słoik na 10h gdyż zauważyłam, że farba nadal odkształca się pod naciskiem.


Po całkowitym wyschnięciu słoika, zrób uchwyt lub kokardę z dratwy a do środka włóż świeczkę.

9 komentarzy:

  1. eh miałam kiedyś takie farbki do rysowania po szkle :)
    szkoda, że już wyschły, mogłabym z nich teraz robić różne cuda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na allegro można je kupić od 5zł w górę, rodzaje i kolory do wyboru

      Usuń
  2. bardzo fajny pomysł na prezent dla najbliższych ;) .. uwielbiam prezenty ręcznie robione.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba Twój pomysł. Przypomniałam sobie o kredkach, które nadają się do rysowania na szkle i porcelanie. Narysuję sobie kwiatki (odręcznie), żeby płomień świecy mienił się kolorami. Pewnie za jakiś czas wzór spłynie, ale to nic nie szkodzi, słoik też pewnie się okopci. Będzie okazja do zrobienia nowego świecznika. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Śmieszne wąsy! Hipsterowa stylistyka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. DIY to zawsze dobry pomysł na wieczór :-) Co prawda, motywu moustache nie lubię zbytnio, ale kto powiedział, że nie można w ten sposób zrobić innego wzoru? :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł niezły, ale strasznie krzywo jak na rysowanie z szablonu. Musisz popracować nad estetycznoscia pracy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farba transparentna jest bardzo rzadka, szablon miałam zrobiony na miękkim papierze, w efekcie farba rozmoczyła szablon i dostała się poza wytyczone granice, musiałam nadawać wąsom kształt od nowa, jak na pierwszy raz i tak jest nieźle, następnym razem będzie lepiej, w końcu człowiek uczy się na błędach.

      Usuń