środa, 6 stycznia 2016

Darmowe banki zdjęć


Najbardziej do bloga przyciągają zdjęcia. Jeśli są dobrej jakości to już połowa sukcesu blogera. Dlatego warto postarać się o to, aby zdjęcie tytułowe zachęcało innych do kliknięcia w nie. Wiadomo, że nie każdy posiada smykałkę do dobrych kadrów, bądź nie ma czasu na tworzenie ich, wtedy warto zajrzeć do darmowych banków zdjęć. Jeśli chodzi o mnie to fotki publikowane na blogu w 99,9% są mojego autorstwa, tak naprawdę z darmowych stocków skorzystałam pięć razy łącznie z dzisiejszym dniem. 

Dziś przygotowałam listę darmowych banków zdjęć, z których można ów zdjęcia pobierać i udostępniać całkowicie za darmo gdziekolwiek się chce.

1. Unsplash. Mój ulubieniec, do banku w ciągu dziesięciu dni dodawane jest dziesięć zdjęć, które są zrobione w niesamowitym klimacie. Każdy znajdzie coś dla siebie. Mały minus stronki - zdjęcia są dobrej jakości i co z tym się wiąże potrzebują więcej czasu na załadowanie się. 

2. Pixabay. Bank tworzony głownie przez tysiące zakręconych ludzi, którzy chcą podzielić się swoimi pracami z innymi. Podczas ładowania się zdjęcia i jego pobraniu pojawia się przycisk Kawa, dzięki niemu można podziękować autorowi ( nie jest to obowiązkowe), przycisk przenosi nas do PayPal, gdzie wpłacamy symboliczną kwotę na konto .

3. Gratisography. Kolejny serwis stockowy z wysoką jakością zdjęć z ogólnikową podziałką na kategorie: wszystko, zwierzęta, natura, ludzie, obiekty, miejski. Strona w języku angielskim, ale myślę, że każdy zrozumie o co chodzi klikając w grafiki.

4. Jest Rudo. Natalia na swoim blogu stworzyła zakładkę ze swoimi zdjęciami, które można kopiować edytować, rozpowszechniać na własny użytek bez podawania źródła. Mamy polski akcent w darmowych stockach :)

W internecie jest masę stron z darmowymi grafikami, ja przedstawiłam cztery według mnie najbardziej czytelne, bez ukrytych kruczków, należy pamiętać, że pomimo wszechobecnych darmowych banków, nie wszystkie są w 100% darmowe. Istnieją dwa rodzaje licencji, które jasno określają co nam wolno a co nie. Najprościej :
  • CCO - swobodne używanie zdjęć, bez konieczności podawania autora
  • CC BY - możemy używać zdjęcia, ale musimy podać autora.
Dlatego przed każdym pobraniem zdjęcia, zawsze należy sprawdzić rodzaj licencji a unikniemy niepotrzebnych problemów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz