środa, 6 lipca 2016

Soczewki do makro

 

Od prawie dwóch tygodni jestem szczęśliwą posiadaczką Nikona D5200. Zapewne większość z Was wie, że uwielbiam zdjęcia makro. Obiektyw, który dostałam wraz z aparatem jest trochę za ''duży'' do fotografii makro za to świetnie sprawdza się w krajobrazach i portretach. Od Karoliny dowiedziałam się o istnieniu soczewek, które nakłada się na obiektywy w celu powiększenia i postanowiłam sprawić sobie taki gadżet.

W zestawie zakupiłam trzy soczewki o rozmiarach dioptrii +2 , +4 i +10, zapakowane w solidne sztywne etui z przekładkami, dzięki, którym szkła nie stykają się ze sobą bezpośrednio. Soczewki powiększające to fajna alternatywa zamiast obiektywu, co oczywiście nie oznacza, że w zupełności są w stanie zastąpić taki obiektyw do makro. Są o wiele tańsze to fakt. W połączeniu z moim obiektywem 18 -105mm muszę trochę się nakręcić aby ustawić ostrość i mam wrażenie, że końcowy efekt jest jakby z pod lupy. No, ale nie ma co wymagać cudów od kilku szkiełek za kilkadziesiąt złociszy. Jeszcze będę kombinować w ustawieniach ręcznych aby uzyskać bardziej ostry obraz, być może ja gdzieś robię błąd, tylko nie wiem jeszcze gdzie. 

A oto opisywany zestaw w usztywnianym futerale. Przekładki obszyte są w miękki materiał.

 

 

 Poniżej zdjęcie wykonane bez soczewki oraz zdjęcie z nałożoną soczewką +10 dioptrii.

 

 

Powyższy post nie jest sponsorowany.


8 komentarzy:

  1. Różnica jest ogromna między tymi dwoma zdjęciami. Ciekawa jestem jak szkiełka sprawią się przy fotografowaniu roślin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać np słupki, ale reszta kwiatu jest już lekko nieostra, jeszcze popracuję nad tym.

      Usuń
  2. Genialna sprawa, różnica zniewalająca.

    OdpowiedzUsuń
  3. :D super!!! Bardzo fajne etui do soczewek :) No i oczywiśccie czekam na macro :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Również zastanawiałam się nad kupnem soczewek, jednak wybrałam adapter odwrotnego mocowania, i jak dla mnie jest to na chwilę obecną idealne wyjście :)
    Pozdrawiam, Cami
    http://camikowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również je zakupiłem, ale nie rozwiązałem tego problemu, więc zaoszczędziłem na nowy obiektyw. Aczkolwiek sprawdzały się w miarę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też mam soczewki makro do mojego Nikona D50 śmiało mogę stwierdzić, że są genialne :)


    www.malowane-roza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz na zdjęciach jak ja to nazywam efektu lupy? Trochę praktyki i nieco lepsze wychodzą mi zdjęcia ale wciąż jeszcze widzę te powiększenie za pomocą szkła.

      Usuń